May 21, 2011

macam mane nak dapat laptop free?

idea sedang mencurah-curah nak buat entry baru. tapi org cakap jgn tamak. nanti rugi.. hee.so,esok2 je la baru buat entry yg tgh berator tuh. :)  straight to the point je lala oi.. ok.waktu aku kat arau haritu waktu aku + housemate2 aku pegi la makan tgahari. kedai yang kitaorg salu buat port lunch tu depan satu sekolah ni. sekolah cluster. kalau tengah makan je sure ade gosip nak bukak pasal budak2 sekolah depan tuh. one day tu, kitaorang memang tekejut gile. gile pun xtekejut macam kitaorg. muke member aku sorang macam beruk kuar bandar dah aku tgk. aku pun sekali la tu. maunye tak weh, sorang2 budak sekolah jinjing laptop sorang satu weh. SORANG SATU! fresh dalam kotak lagi. untuk menambahkan kejutan ktaorg lg, brand laptop tu LENOVO!! wth! memang ktrog teruja abih.  budak2 tu slumber je jinjing laptop dorg tu tepi jalan. hayun-hayun lagi. ade sorg budak pempuan tu aku rase laptop tu lagi besar dari size bdan die.


smart kan? ^^

ak rasa cmni la kot rupa lappy dorg dapat tu. aku pun macam dengki jugak la kan. untuk pengetahuan korang, tahun lepas kerajaan dah umumkan nak bg laptop free kat pelajar or keluarga yg tagunggan bawah <RM3000. selain dari tu, ada beberapa syarat yg dikenakan. salah satunya, korang mesti langgan TM nye brokben or modem utk tempoh 24bulan. macam promosi maxis berokband tuu. tapi yg ni under kementerian punye. kemeterian dah peruntukkan 1.2juta unit komputer riba untuk diagihkan kepada pelajar, or satu family yg cukup syarat-syarat yg dikenakan tu. ada la sorang kawan aku ni, baru tadi dia dapat info pasal laptop free. sungguh2 dia p TM nak tanya. org TM tu kata : "maap dik. student package dah abih". kesian kawan aku tu. xpe haikal. cuba lagi. hehehe..

*untuk info lebih lanjut, korang pegi link ni kerajaan sediakan 1.2juta laptop percuma bagi keluarga dengan pendapatan rm3000 dengan syarat langgan berukben dengan TM.

korang pegi la test tanya TM terdekat korang. ade lagi tak promosi student package ni. GOOD LUCK! ^^

No comments:

Post a Comment